niedziela, 24 marca 2013

Zakwas na żurek

Święta tuż,tuż ;)
Czas za zakwas :)

                 Mój pierwszy zakwas na żur,zobaczymy co z tego będzie ;)
Ale warto próbowac:))))





 Składniki:
  •  1 szklanka (250 ml) mąki żytniej razowej
  •  1 litr wody przgotowaniej (letniej -nie gorąca!)
  •  3 ząbki czosnku
  •  2 kulki ziela angielskiego
  •  2 liście laurowe
  •  kilka ziaren pieprzu
 Przygotowanie :
 Ząbki czosnku obrać,lekko zmiażdzyć i naciąć. Do naczynia wsypać mąkę i wlać wodę ( wymieszać koziołkiem). Dodać czosnek,ziele angielskie,liscie laurowe i ziarenka pieprzu, wymieszać dokładnie. Przykryć spodkiem(NIE ZAKRĘCAĆ) ,zeby powietrze dochodziło, nakryć ściereczką. Odstawiamy na 4-5 dni. Po tym czasie zakwas powinien być gotowy.
Wymieszać i dodać do żurku :)
Można schować do lodówki,na drugi raz ;))      

                                        Rzeżucha w skorupkach - super pomysl :)

                                              

7 komentarzy:

  1. Na pewno warto próbować :) Najlepszy zakwas jest domowej roboty :)

    OdpowiedzUsuń
  2. też w tym roku robię pierwszy zakwas na żur ;) jestem ciekawa efektu... ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. I jak miewa się zakwas? ja jeszcze się nie odważyłam....może za rok... tak myślę, że za rok się odważę.

    OdpowiedzUsuń
  4. A dobrze, a szczerze powiem,bałam sie, ze sie nie uda:) Ale jest dobrze:)

    Zrob :) Mozesz zrobić teraz:) Nie musi być to na świeta:)
    U nas żurek je się znacznie częściej:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja jeszcze nie robiłam, trzeba będzie któregoś dnia zakasać rękawy i zrobić :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuje za komentarz :))))