sobota, 22 czerwca 2013

Sałatka z ogórków i papryki na zimę

Sezon słoikowy rozpoczęty :)))
Na pierwszy ogień sałatka, którą robiłam pierwszy . Chociaż nie, były juz dwa kompoty : truskawkowy i rabarbarowy ;))
Obawiałam się tej sałatki, ale już gdy stała w misce jej spróbowałam i jestem zachwycona !!
Gorąco polecam :) Pycha!









Składniki:
 
  •  ogórki ( 2 kg )
  •  marchew ( 3 średnie sztuki)
  •  czerwona papryka (4 sztuki)
  •  cebula ( 6 sztuk)
  •  czosnek ( 5 ząbków)
Zalewa :
  •  1 szklanka octu
  •  2 szklanki wody
  •  1 szklanka cukru
  •  1,5 łyżki soli 
  •  5 ziaren ziela angielskiego
Przygotowanie:
Ogórki pokroić w plasterki ( ja starłam na tarce na plasterki) Marchew zetrzeć na tarce o grubych oczkach . Paprykę pokroić w kostkę lub paski. Cebulę pokroić w pół plasterki. Czosnek przecisnąć przez praskę lub drobno posiekać.Wszystko dokładnie wymieszać. Składniki na zalewę zagotować chwilkę. Zalać zalewą warzywa. Odstawić na niecałe 2 godziny. Przekładamy do słoików. Zakręcamy i pasteryzujemy 10 min. Na dno garnka wkładamy ścierkę aby słoiki nie popękały. Układamy słoiki i zalewamy wodą aby przykryła ok. 3/4 słoika. Stawiamy do wystygnięcia do góry dnem. Zimą cieszymy się wspaniałym smakiem !! :) Gotowe :)   

14 komentarzy:

  1. O uwielbiam taka sałatkę :) Na zimno w sam raz

    OdpowiedzUsuń
  2. sałatk na pierwszy rzut oka super, ale nie potrafię sobie wyobrazić jak można dac więcej cukru niż soli, to musi być okropnie mdłe.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Robię już kilka lat tę sałatkę i jest pyszna :) Jakie mdłe ? Chyba nigdy nie robiłaś przetworów :)??
      To zalewa octowa, musi tak byc.
      Pozdrawiam

      Usuń
    2. To może lepiej dać więcej soli niż cukru 😂😂😂

      Usuń
    3. To może dać więcej soli niż cukru 😂😂😂

      Usuń
    4. To może dać więcej soli niż cukru ������

      Usuń
  3. lubię takie sałatki. Mam swoją ulubioną z ogórka, papryki i cebuli z dodatkiem kurkumy. Wszystkim smakuje.

    OdpowiedzUsuń
  4. Jak długo gotować składniki na zalewę?

    OdpowiedzUsuń
  5. Słoiki właśnie się pasteryzują :) dziękuję za przepis :) bardzo smaczna sałatka!
    marteckam

    OdpowiedzUsuń
  6. Wygląda smakowicie :) ale czy ilość zalewy jest wystarczająca do podanych składników?
    Pozdrawiam
    BB

    OdpowiedzUsuń
  7. Trafiłam na Twój przepis dopiero w tym roku, szukając nowego pomysłu na wykorzystanie ogórków z własnego ogródka i podobnie jak Ty jakoś się jej obawiałam. Cos mi nie pasowało z wkładaniem zimnej sałatki do słoików. W moich przepisach zawsze trzeba było krótko obgotować warzywa w zalewie i dopiero wkładać do słoików. Ale zrobiłam jedną porcję, spróbowałam i ...wiedziałam, że na jednej nie skończę;-)a jak mąż zaczął otwierać kolejne sloiki już byłam tego pewna! Tak jak napisałaś, idealnie chrupiąca! Pyszna! Ja troszkę dłużej pasteryzowałam ale i tak warzywa fajnie chrupią. Zrobiłam jak dotąd 3 porcje. Jest naprawdę smaczna, doprawiona czosnkiem i taka kolorowa. Super:-) Ania.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuje za komentarz :))))