piątek, 28 lutego 2014

Polędwiczki wieprzowe w sosie własnym

Pyszne mięciutkie mięsko. Rozpływa się w ustach:)




Składniki:
  • 1 polędwiczka wieprzowa
  • sól,pieprz,papryka słodka,papryka ostra,vegeta
  • 1 łyżeczka przyprawy do mięs
  •  1 łyżeczka oleju + do smażenia
  •  mąka do obtoczenia
  •  3 liście laurowe
Przygotowanie:
Polędwiczkę pokroić w plastry. Lekko rozbić tłuczkiem. Olej wymieszać z przyprawami. Do marynaty włożyć polędwiczkę. Przykryć i wstawić do lodówki na noc. Plastry polędwiczki obtoczyć w mące i smażyć na rozgrzanym oleju z obu stron. Wlać wodę, dodać listki laurowe i dusić na małym ogniu około 30 minut. Przyprawić solą i pieprzem i wyjąć liście laurowe. 
Podawać z ziemniakami lub kaszą.

14 komentarzy:

  1. Dziś robiłam polędwiczki wzorując się na Twoim przepisie. Od siebie dodałam ciut więcej przypraw (np. majeranek), dodałam też suszonych grzybków i pół ostrej papryczki chili (takiej małej doniczkowej). Było pyszne :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja też często urozmaicam przepisy :) Zawsze wychodzi coś innego :) Pozdrawiam:)

      Usuń
  2. A czy na pewno wystarczy 1 łyżeczka oleju do marynaty? Na całą polędwiczkę?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak :) Ja miałam nie wielką polędwiczkę :)

      Usuń
    2. Aha, czyli tak ma być. Myślałam, że to może jakiś błąd się wkradł w opis składników :) Dziękuję ślicznie, Pani Koperek! Dziś to danie będzie u mnie na obiad. Jestem bardzo ciekawa efektu!

      Usuń
  3. Wstyd się przyznać ale polędwiczki jeszcze nie przygotowywałam:) Wszystko przede mną:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Asia to musisz przygotować :) To przepyszne mięsko i szybko się robi:)

      Usuń
  4. Nie kupowałam polędwiczek,bo nie wiedziałam jak je przyrządzać.Po skorzystaniu z tego przepisu to się zmieni,wyszły mi pyszne: miękkie i smaczne.Troche zmodyfikowałam przepis, np. dodałam cebulę rezygnując z ostrej papryczki za którą nie przepadam.Sosik był super! Podałam z kaszą gryczaną i sałatką warzywną. Pycha.

    OdpowiedzUsuń
  5. Zrobiłam dziś na obiad i były pyszne :) Polecam gorąco ten przepis ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. jak ty to robisz, że twój sos jest taki piękny i brązowy?

    OdpowiedzUsuń
  7. jestem chyba jakimś tłuczkiem kuchennym bo nie wychodzi mi taki piękny brązowy sos już któryś raz z rzędu męczę temat i lipa

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja tez nie jestem jakims mega kucharzem ale tesciowa mnie nauczyla ze kolor sosu zalezy od tego jak mocno podsmazysz mieso :)

      Usuń
  8. pychotka dzis zrobiłam naprawde szacuneczek

    OdpowiedzUsuń

Dziękuje za komentarz :))))