piątek, 2 sierpnia 2013

Kawowa stefanka na herbatnikach

Ufff. jak gorącoo.... :)
Dziś cały dzień spędziłam w kuchni robiąc przetwory ;-) Jutro o tym, teraz coś na osłodę :)
Pyszne i baardzo łatwe ciasto ;)

inspiracja













Składniki:
  •  250 g herbatników
  •  250 g miękkiego masła
  •  ok. 1/2 szklanki cukru pudru
  •  1 łyżeczka cukru waniliowego
  •  5 łyżeczek kawy rozpuszczalnej zaparzonej
  •   2 łyżeczki kawy rozpuszczalnej sypkiej
  •  kawa lub kakao do posypania
  •  mleko do moczenia herbatników (ok.1/3 szkl. )
Przygotowanie : 
Miękkie masło ucieramy z cukrem pudrem i cukrem waniliowym na głądką masę. Dodajemy płynną i sypką kawę. Miksujemy.
Herbatniki maczamy w mleku i układamy na desce lub talerzu. 
Ja ułożyłam 2 na 6 . Każdą warstwę smarujemy kremem. Układamy na przemian,herbatniki - krem :) ( mi wyszlo 9 pięter :))
Z wierzchu i boki smarujemy kremem. Na górze posypujemy kawą lub kakaem .  Chowamy do lodówki na kilka godzin ( najlepiej na noc ) .
Kroimy na cienkie kawałki ;)
Smacznego ! Prawda,że proste?

 wersja mini :D

5 komentarzy:

  1. Ahh... Jak zobaczyłam link "inspiracja" miałam cichą nadzieję, że może ode mnie... bo tydzień temu zamieściłam bardzo podobny przepis. U mnie w wersji z polewą czekoladową i węższe. Myślałam o robieniu podwójnego, ale zawsze jakoś bardziej mi pasowało zrobić dwa pojedyncze. Co kto lubi. Zapraszam do zerknięcia na moją wersję tego ciasta
    http://tosmakuje.blogspot.com/2013/07/ciasto-kawowe-bez-pieczenia-stefanka.html

    Pozdrawiam cieplutko

    OdpowiedzUsuń
  2. Fajnie się prezentuję, muszę się kiedyś skupić :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ania, polecam :) 15 min roboty + noc chłodzenia :)

      Usuń
  3. Smak mojego dzieciństwa, tylko u nas też zawsze z pojedynczego herbatnika i koniecznie z polewą czekoladową jak w komentarzu powyżej. :-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ten komentarz został usunięty przez administratora bloga.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuje za komentarz :))))