czwartek, 9 maja 2013

Botwinka

U mnie od wczoraj burzowo..
 Miałam taką wielką ochotę na botwinkę z jajkiem i ziemniakami :) Wczoraj postanowiłam ugotować i jest :) Mniam mniam :)

 Składniki:
  • 2 litry wody
  • mięso z kurczaka ( ja dałam 2 skrzydełka)
  • pęczek botwinki
  • 3 małe buraki
  • marchew,seler,pietruszka
  • 2 łyżki octu
  • 3 łyżki śmietany
  • sól,pieprz
  • pęczek koperku
  • dodatkowo : ugotowane ziemniaki (podane na osobnym talerzy) i ugotowane jajko :)
Wodę wlać do garnka. Wrzucić umyte mięso.
Buraki obrać i okroić w ćwiartki,marchew obrać i pokroić w słupki.
Seler i pietruszkę obrać, wrzucić w całości.
Botwinkę umyć i posiekać drobno. Gotować około 40 min.
Wyjąć buraki,mięso,seler i pietruszkę.
Dodać do zupy posiekany koperek.
Przyprawić solą,pieprzem i octem.
Do kubka wlać trochę zupy,dodać śmietanę i dokładnie wymieszać koziołkiem. 
Wlać do zupy,gotować jeszcze chwilkę :)
Podawać z ugotowanym jajkiem i utłuczonymi ugotowanymi ziemniakami:)


PYCHA !  
                                             





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuje za komentarz :))))