środa, 26 czerwca 2013

Sałatka szwedzka na zimę

I dalsza część zapasów na zimę :))

PRZEPIS POCHODZI STĄD : http://margarytka.blogspot.com/2011/08/z-serii-cos-na-zime-saatka-szwedzka.html
Tym razem sałatka szwedzka, moja ulubiona :)











Składniki:
  •  2 kg ogórków
  •  9 szklanek ciepłej wody
  •  1/2 szklanki soli
Zalewa:
  • 3 szklanki wody
  • 2 szklanki cukru
  • 2 szklanki octu
Do każdego słoika :
  •  2 ziarna ziela angielskiego
  •  2 ziarna pieprzu
  •  pół łyżeczki gorczycy
  •  3 plasterki marchewki ( ja daje więcej ok.10 , ponieważ lubię ) :)
Przygotowanie:
Ogórki,umyć i odciąć końcówki. Pokroić w cienkie plasterki. Ja ścieram na tarce.
 Z 9 szklanek ciepłej wody i pół szklanki soli zrobić roztwór. Zalać powstałą zalewą pokrojone ogórki i odstawić na godzinkę. Odcedzić na durszlaku. Do słoików wrzucić przyprawy i plasterki marchewki. Włożyć odcedzone ogórki. 
Składniki na zalewę zagotować. Zalać zalewą sałatkę w słoikach i zakręcić. Pasteryzować około 10 minut w garnku wyłożonym ścierką. Odstawić do góry dnem do wystygnięcia.
Na zimę jak znalazł :))

14 komentarzy:

  1. Odpowiedzi
    1. ...ona tu jest i smakuje wszystkim ! :DDD
      Pozdrawiam śpiewająco ;)

      Usuń
  2. Sezon przerabiania zapasów na zimę widzę w pełni, lubię taką sałatkę:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Tak zimą takie przetwory to skarby :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Zapisany w zeszyciku-przepis godni polecenia, proporcje nadają zalewie niesamowicie delikatnego aromatu

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się ciesze,ze sałatka posmakowała :)
      Ja tez ja bardzo lubie:)

      Usuń
  5. Z 2 kg ogórków wychodzi ok 7 dzemowych słoików sałatki. A zalewy nie zużyłam połowy. Do tego roztwór z solą - spokojnie można zrobić z 1/2 z przepisu. Nie wiem jeszcze jak smakuje ta sałatka, ale podane proporcje to porażka.

    OdpowiedzUsuń
  6. Witam:) Pamiętaj,że wode należy odcedzić:) Jakie miałaś słoiki? Proszę o zdjecie na : duusiak@o2.pl ,jeśli to nie problem.
    Ten przepis jest w mojej rodzinie od lat, i nikt nie narzeka :))
    A sałatka na prawdę wychodzi pyszna :) Smacznego życzę i pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  7. dziękuję za przepis, właśnie "produkuję", pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Smacznego ! :) Proszę o zdjęcie na adres: duusiak@o2.pl
      jeśli mozna :)
      POZDRAWIAM:)

      Usuń
  8. Ok, wszystko jasne ;o) Ciocia faktycznie przepis miała spisany ze strony Margarytki :)
    Przepraszam za zamieszanie :) Już podaje link do przepisu :)
    Co złego to nie ja :)
    A anonimowych pozdrawiam i zycze miłego dnia :)

    OdpowiedzUsuń
  9. No i dobrze, że się ciocia wygadała, choć Ty przecież znasz stronę Margarytki jakby nie patrzeć

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oczywiście,że znam, mam ją przecież w ulubionych :)
      Z Margarytką juz wszystko wyjaśniłam więc juz nie potrzebuje takich komentarzy :)

      Usuń
  10. Ja też robię z tego przepisu i jest przepyszna

    OdpowiedzUsuń

Dziękuje za komentarz :))))