środa, 26 czerwca 2013

Sałatka szwedzka na zimę

I dalsza część zapasów na zimę :))

PRZEPIS POCHODZI STĄD : http://margarytka.blogspot.com/2011/08/z-serii-cos-na-zime-saatka-szwedzka.html
Tym razem sałatka szwedzka, moja ulubiona :)











Składniki:
  •  2 kg ogórków
  •  9 szklanek ciepłej wody
  •  1/2 szklanki soli
Zalewa:
  • 3 szklanki wody
  • 2 szklanki cukru
  • 2 szklanki octu
Do każdego słoika :
  •  2 ziarna ziela angielskiego
  •  2 ziarna pieprzu
  •  pół łyżeczki gorczycy
  •  3 plasterki marchewki ( ja daje więcej ok.10 , ponieważ lubię ) :)
Przygotowanie:
Ogórki,umyć i odciąć końcówki. Pokroić w cienkie plasterki. Ja ścieram na tarce.
 Z 9 szklanek ciepłej wody i pół szklanki soli zrobić roztwór. Zalać powstałą zalewą pokrojone ogórki i odstawić na godzinkę. Odcedzić na durszlaku. Do słoików wrzucić przyprawy i plasterki marchewki. Włożyć odcedzone ogórki. 
Składniki na zalewę zagotować. Zalać zalewą sałatkę w słoikach i zakręcić. Pasteryzować około 10 minut w garnku wyłożonym ścierką. Odstawić do góry dnem do wystygnięcia.
Na zimę jak znalazł :))

18 komentarzy:

  1. Odpowiedzi
    1. ...ona tu jest i smakuje wszystkim ! :DDD
      Pozdrawiam śpiewająco ;)

      Usuń
  2. Sezon przerabiania zapasów na zimę widzę w pełni, lubię taką sałatkę:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Tak zimą takie przetwory to skarby :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Zapisany w zeszyciku-przepis godni polecenia, proporcje nadają zalewie niesamowicie delikatnego aromatu

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się ciesze,ze sałatka posmakowała :)
      Ja tez ja bardzo lubie:)

      Usuń
  5. Z 2 kg ogórków wychodzi ok 7 dzemowych słoików sałatki. A zalewy nie zużyłam połowy. Do tego roztwór z solą - spokojnie można zrobić z 1/2 z przepisu. Nie wiem jeszcze jak smakuje ta sałatka, ale podane proporcje to porażka.

    OdpowiedzUsuń
  6. Witam:) Pamiętaj,że wode należy odcedzić:) Jakie miałaś słoiki? Proszę o zdjecie na : duusiak@o2.pl ,jeśli to nie problem.
    Ten przepis jest w mojej rodzinie od lat, i nikt nie narzeka :))
    A sałatka na prawdę wychodzi pyszna :) Smacznego życzę i pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  7. dziękuję za przepis, właśnie "produkuję", pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Smacznego ! :) Proszę o zdjęcie na adres: duusiak@o2.pl
      jeśli mozna :)
      POZDRAWIAM:)

      Usuń
  8. Ok, wszystko jasne ;o) Ciocia faktycznie przepis miała spisany ze strony Margarytki :)
    Przepraszam za zamieszanie :) Już podaje link do przepisu :)
    Co złego to nie ja :)
    A anonimowych pozdrawiam i zycze miłego dnia :)

    OdpowiedzUsuń
  9. No i dobrze, że się ciocia wygadała, choć Ty przecież znasz stronę Margarytki jakby nie patrzeć

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oczywiście,że znam, mam ją przecież w ulubionych :)
      Z Margarytką juz wszystko wyjaśniłam więc juz nie potrzebuje takich komentarzy :)

      Usuń
  10. Ja też robię z tego przepisu i jest przepyszna

    OdpowiedzUsuń
  11. Co to znaczy pasteryzowac 10 minut w garnku ze ścierka ?? Jestem obcokrajowcem i nie bardzo rozumiem co to znaczy

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To znaczy włożyć do garnka ścierkę na dno, ustawić słoiki i zalać wodą ponad połowę wysokości słoików ;) I gotować 10 minut
      Pozdrawiam

      Usuń
  12. witam chciałabym wykorzystać Pani przepis tylko mam takie pytanie czy mozna użyć ogórków szklarniowych dziekuje

    OdpowiedzUsuń
  13. Myślę ze tak, tylko muszą być takie spod własnej foli a nie sklepowe :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuje za komentarz :))))