środa, 11 września 2013

Barszcz czerwony (czysty)

Dziś mam dla Was wigilijny barszcz czerwony;)
We wrześniu ? hihi, no tak mojemu mężowi zachciało się barszczu wigilijnego , więc zrobiłam :)
Baaaaaaaaaardzo mu smakował,wiec na wigilię mogę robić :)))) Bez obaw czy się uda :)




Składniki:
  • 2 duże buraki
  • 1,5 litra wody
  • 1 kostka rosołowa 
  • 3 ząbki czosnku
  • 2 liście laurowe
  • 2 kulki ziela angielskiego i 2 kulki pieprzu
  • 2 łyżeczki majeranku
  • 1 łyżeczka cukru
  • 1 łyżka octu
  • sól,pieprz
Przygotowanie :
Buraki umyć,obrać i pokroić w kostkę.
Wrzucić do garnka,zalać wodą. Dodać ziele angielskie ,pieprz w kulkach i liscie laurowe.Dodać kostkę rosołową. Przyprawić cukrem i octem.Ważne,aby ocet wlać od razu,żeby buraki nie straciły koloru.Gotować aż buraki zmiękną. Przyprawić solą i pieprzem .  Gotowe :) 
Podawać z uszkami lub w formie do picia do naleśników z mięsem,krokietów z kurczakiem lub pasztecików. :)

4 komentarze:

  1. Hej zamierzam wypróbować ten przepis w niedziele :) mam pytanie czy bez włoszyczyzny jest tak samo dobry? bo we wszystkich przepisach włoszczyzna:) i czy jest wystarczajaco kwaskowy? czy posilać sie kwaskiem na koniec?:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wychodzi super :) Bez włoszczyzny- możesz dodać kostkę rosołową.
    Ja na początku daje ocet. Później próbuj - jak będzie malo kwaskowe to dodaj jeszcze troszkę octu.
    Ja lubię bardzo octowy:)
    Jest dobry nawet do picia;)
    Mozesz śmiało robić:) Jakby co to pytaj:)
    Pozdrawiam ,Klaudia

    OdpowiedzUsuń
  3. A na te dwa buraki to ile wody?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jest napisane w składnikach :) 1,5 litra wody :)
      Pozdrawiam i zycze Wesołych Świąt :)

      Usuń

Dziękuje za komentarz :))))